דיוני סדרות #127

טוני החתול

Well-known member
מנהל
כל מי שיש לו משהו להגיד על סדרת טלוויזיה ולא רוצה לפתוח נושא במיוחד מוזמן לכאן
 

פולגאר

Well-known member
כל מי שיש לו משהו להגיד על סדרת טלוויזיה ולא רוצה לפתוח נושא במיוחד מוזמן לכאן
רוח צפונית, סדרה שהשלושה פרקים הראשונים היו ממש טובים, פרקים 4-5 היו מריחה, מקווה שההמשך יהיה טוב יותר כפי שהיו 3 הפרקים הראשונים.
פרק ראשון היה מניעת פיגוע בארץ, פרק שני היה הצטרפות למוסד לפעולה בלבנון בכיד לגשת לחשבון הבנק שלהם, פרק שלישי הצטרפות לסיירת מטכ"ל בכדי לשים אנטנת תקשורת, פרק רביעי וחמישי סתם מריחה על הקשר בין האחים והמאהבת המשותפת שלהם
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
מרופא אחד לרופא אחר

אז מה היה לנו...
פרק 7X07:
עדיין מתאבלים על אשר אם כי עכשיו זה כואב כבר רק לשני אנשים.
שתי בנות עם עוקבי ברשתות החברתיות.
איש שחושב שהוא ישו ובסוף תורם כליה.
גלסמן מחכה לאיזה תוצאות בדיקה ובמקביל נקשר לאישה צעירה עם התמכרות לאוקסי.
מורגן וליה רבות על מטפלת עד שהן מתחלקות בה על ידי כך שמוקם מעון לילדים בתוך בית החולים (זה נראה לי די מורכב להקים עסק שבטח חייבות להיות בו עוד עובדות רק בשביל לגשר על הבעיות שלהן, אבל בעיקרון רעיון טוב.
ונגמר עם זה ששון חושד שלסטיב יש אוטיזם.

פרק 7X08:
כבר שכחנו מאשר. ולא רואים את הבן זוג שלו אז אני לא יודע אם הוא בסוף הפסיק לעבוד בבית חולים.
ילד עם יד שלישית שההורים שלו רבים כמו ההורים של שון.
אסטרונאוט עם בעיות נישואים שמקביל לבעיות בין מורגן ופארק.
(היה לי ברור שהסיפור של מורגן על הטבעת הוא שקר, אבל תוך כדי הייתי בשוק שהיא מספרת סיפור שכל כך קל יהיה לו לגלות שהוא שקר)
שון ממשיך לחשוד ולחקור באופן אובססיבי אם סטיב הוא אוטיסט (למרות שבאמת מכל מה שהיה ידוע לי זה בלתי אפשרי לדעת בגיל כל כך צעיר)
במקביל ליה נעשית עקשנית לגבי הרצון לא לדעת.
אם כי הייתי הרבה יותר בצד של ליה,
גם כי כאמור זה ידוע שאי אפשר ממש לדעת בגיל כזה,
וגם כי בשום שלב לא נאמר מה בעצם יהיה אפשר לעשות עם המידע הזה. חיכיתי שהיא תשאל את שון מה הוא יעשה עם המידע הזה והיא לא שאלה.
שמחתי שבסוף שון וויתר על זה.
הפלאשבקים של שון היו נורא עצובים. בא לי להרביץ לאבא שלו. לפחות סטיב חמוד. ולפחות האמא עשתה רושם יותר טוב ממה שזכור לי שהיא הייתה בעבר.
גלסמן ממשיך להקשר לצעירה הזאת. צפוי לחלוטין שהוא ייתן לה לגור אצלו. אבל אני חשבתי שזה ילך לכיוון שהיא תשדוד אותו. ואז חשבתי שהיא תמות לו בדירה והוא יסתבך מזה. אבל זה הולך על יותר גרוע והוא בעצם מחליט לתת לה מרשם לסמים. זה כמובן יגמר מאוד רע עבור גלסמן.
אבל בכלל לא הזכירו את עניין הבדיקות שלו מהפרק הקודם. אולי לא אכפת לו כי זמנו קצר.
 

Lhuna3

Well-known member
שיידראסל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:-D
1715452524900.png

ואני אפילו זיהיתי אותו לגמרי בעצמי די מהר!
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
שיידראסל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:-D
צפה בקובץ המצורף 103478

ואני אפילו זיהיתי אותו לגמרי בעצמי די מהר!
כן כן
אני כמובן זכרתי אותו.
הוא גם שיחק בסדרה זאב צעיר בתפקיד די גדול.

אבל רק עכשיו אני חושב על כך שיש דמיון בין הקטע של הגוואולד והטבעת התודעה שלהם ומה שקורה עם ראסל.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
שבוע הבא שלדון הצעיר מגיעה לסיומה עם שני פרקים אחרונים.

ידענו שזה יגיע למשך 7 עונות, אבל משום מה לא ציפיתי שזה יקרה בלי שנראה את זה על המסך.
ג'ורג' מת.

מעניין מה בעצם יקרה בשני הפרקים שנותרו.

מה שמוזר לי מאוד זה שיש את סדרת הבת עכשיו עם ג'ורג'י ומנדי*
עד כמה ימשיכו להופיע דמויות משלדון הצעיר בסדרת הבת?
כלומר הגיוני שבמיוחד לאור המוות של ג'ורג' שהוא ימשיך להיות קרוב אל אמא שלו ואל אחותו.
במיוחד כשבמפץ הגדול ג'ורג'י המבוגר הבהיר שהוא דאג לאמא שלו פיננסית אחרי שאבא שלו מת.
אם כי כמובן לא חייבים להתייחס ברצינות למה שנאמר במפץ הגדול, כמו שהם מאוד עיוותו את מה שנאמר על כך שאבא של שלדון בגד באמא שלו.

*(אגב, שם הסדרה הזאת הוא לדעתי מעולה - הנישואים הראשונים של ג'ורג'י ומנדי)
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ביום כזה, מצאתי לראות את אחים לנשק, קצת לברוח מהמלחמות שלנו ולראות מלחמות של אחרים.
 

dory30

Well-known member
להפתעתי פרק 4 ואני עדיין שורד, למרות שזאת סדרה מאוד לא קלה לעיכול. קשה להאמין שדוני (או רי'צרד גאד במציאות) כזה חלש אופי שהאמין שצריכת סמים אובססיבית וסקס עם האמרגן יסדרו אותו בחיים. בכל מקרה, זה מה שקורה בפרק ועכשיו אפשר להבין למה היסס להתלונן נגד מרתה.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
לבקשת ניק אני אנסה קצת לדבר על מה שחשבתי על הסדרה הזאת.
והגיע הזמן שאני אגיב,
אבל קודם אקשר דיבורים
קודם כל ביקורת דיי טובה מוואלה-
ועכשיו קצת מחשבות שלי-
בגדול אני חושבת שהחוזק הגדול של הסדרה הוא בכך שה"נבל" של הסדרה- מרת'ה, שהיא בהחלט בן אדם רע והרסה את החיים למישהו, בכל זאת כתובה ומשוחקת בצורה כ"כ טובה שלמרות כל הפסיכוטיות שלה יש רגעים שקשה לא לחמול עליה, גם לנו הצופים, וגם מצד דוני, שזה הולך על התפר הדק שבין להציג את מה שנורא במה שהיא עשתה לו, אבל לראות איפה החלק שלו בעניין הזה בניסיון לא לעשות ויקטם בליימיניג.
חשבתי שזה כ"כ אמיץ מצד הסדרה גם להסתכל על הצד של דוני ולשאול קצת, האם יש משהו בו גם קצת דפוק שקצת מאפשר את הקשר הזה לפעמים. ונראה שהסדרה (ובגלל שהיא מבוססת על הניסיון האמיתי של הכותב שלה והשחקן הראשי שלה, כאילו "מותר לה") אומרת שחד משמעית כן. היה משהו דפוק בדוני שגם אהב דברים בקשר הזה (את תשומת הלב, את המחשבה שאם מישהו סטוקר שלך זה במובן מסויים גם קצת מחמיא) וחשבתי שזה היה מאוד כן ואמיץ מצידו להציג את הנושא ככה, כאשר הוא בקלות יכל לעשות סדרה בלי העניין הזה ולהשאיר את המתח רק על העניין של האימה שבסיפור. אבל הכנות באיך שהוא מתאר את הדפיקות מהצד שלו, גם בקשר עם מרת'ה וגם בקשר עם האנס שלו באופן שמוציא אותו בן אדם דיי שרוט ופגום פותח את הנושא בעיני לדיון מאוד מעניין על קשרים רעילים והחלק של שני האנשים בהם (וכאני אומרת "החלק" שוב אני רוצה להבהיר שאני לא אומרת שהאחריות זהה בין שני הצדדים), וזה שאני מרגישה צורך לשים את הדיסקליימר הזה כבר כמה פעמים, מראה כמה זה היה אמיץ מצידו להציג את הסדרה ככה ולא איך שמרגיש שחייבים לדבר בצורה פוליטקלי קורקט על נושא של אונס וסטוקינג, ושוב הוא כנראה היה יכול לעשות את זה בגלל שזה מבוסס על משהו שקרה לו. אם זאת הייתה סדרה לגמרי מומצאת יכול להיות שהיו יותר ביקורות כלפיו על זה שהוא מציג את הקורבן, אבל בגלל שהסיפור הזה קרה ספציפית לו וכשאנחנו רואים את הסדרה אנחנו יודעים שהדברים שהוא אומר בסדרה בתור הדמות שלו משקפים את הרגשות האמיתיים שהוא חווה, שהוא חווה את הדברים האלה במציאות זה הופך את זה קצת חסין לביקורת מהפרספקטיבה הזאת. כי מה אפשר להגיד לו? אתה לא באמת מרגיש ככה? וזה יותר מאפשר את השיח המורכב הזה.
תגובה לגבי הנושא הזה:
כל העניין הזה ש-PC אוסר להגיד כל דבר שעלולה להשתמע ממנו לכאורה האשמת הקורבן הוא מאוד מוגזם ובעייתי בעיני.
כלומר כמובן שאסור להאשים את הקורבן.
אבל זאת האמת שהתנהגות הקורבן לפעמים תורמת או מאפשרת את הפשע.
זה לא בהכרח אומר שהקורבן אשם. ההתנהגות הזו יכולה לנבוע ממצב של שוק, של תמימות, של איטיות בתפיסת המצב, של למצוא את עצמך בסיטואציה שאף אחד מעולם לא הכין אותך איך להתמודד איתה, של פחד, של הכחשה (חזרה לסיטואציה כדי לא להודות שהיית קורבן) או כל סיבה פסיכולוגית אחרת.
אבל לצערנו לא מלמדים פסיכולוגיה בבתי ספר.
ואם כן יכולנו לדבר על האמת הזאת, אולי יכולנו גם ללמוד וללמד את כולנו איך להתנהג בצורה שפחות עושה אותנו טרף קל בסיטואציות מסוימות.

אבל כמו שציינת בסוף, זה שיח מורכב, כנראה יותר מידי בשביל הרמה של שיח ציבורי,
זה דורש גם להבדיל בין "עשית משהו שתרם להיותך במצב הזה" ובין "את/ה גם אשמ/ה",
וגם לתפוס את ההבדל בין להצביע על התנהגות כזאת ובין הצדקה של הפשע,
וגם את ההבדל בין שיח על התנהגות שמאפשרת את הפשע, להתנהגות שלכאורה הניעה את הפושע לבצע אותו - שזו האשמת קורבן אמיתית ("נאנסת כי התלבשת חשוף").

ואת כל זה אני אומרת בהקשר של מה שאדריאן (או מה-שמו) עשה לדוני.
כי בהקשר של מרת'ה - אני לחלוטין כן חושבת שזה מקרה שבו הקורבן כן גם אשם ואני אוהבת שהוא מודה בזה. הוא הפיק מזה גם משהו שעשה לו טוב ולכן בחר להמשיך את זה גם אחרי שידע שהיא פושעת מורשעת.

בלי קשר, ציינת שקשה לא לחמול על מרת'ה, כי היא אדם חולה, וזה עוד נושא כואב שעולה בשוליים מהסדרה, שאין לחברה שלנו דרך טובה לטפל באנשים שהופכים לפושעים מסוג כזה בגלל מחלת נפש. (זה משהו שתמיד עלה לי במחשבות מהסדרה "המתחזים").
אולי לכן היוצר גם הדגיש בתחילת הסדרה ובסופה את המשפט שהדבר הראשון שהוא הרגיש כלפיה זה רחמים.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
[אייל קטן] נהנתי לקרוא מה שכתבת על הסדרה יותר משנהניתי לצפות בסדרה.
את צודקת שהסדרה מעלה הרבה רגשות אבל במקרה שלי הם בעיקר שליליים (כלפי הסדרה).
מבאס אותי קצת לכתוב דברים רעים כשברור שאת חושבת אחרת, אבל אגיד רק שיותר התחברתי לדברים שלונה כתבה על הסדרה. ואם בכל זאת כן בא לך לקרוא את דעתי אז בקצרה:

אני מבינה שאי אפשר להגיד שזה לא נשמע אמין שמישהו יגיב בצורה שדוני הגיב כשהסדרה ליטרלי מבוססת על החיים שלו ומן הסתם שהוא כן הגיב ככה. אבל הרגיש לי שכן חסר לי עוד קצת קונטקסט. לא הרגשתי שאני במקום שאני יכולה להבין את ההחלטות שלו. אני כמובן יכולה להרגיש רחמים כלפיו ולהבין שהוא לא נמצא במצב אידיאלי. אבל כן רציתי שיקחו יותר זמן כדי לגרום לי לראות את הדברים דרך העיניים שלו ולהבין למה הוא התנהג בצורה שהוא התנהג. ונכון שנורא קל להגיד שהוא עבר טראומה ואנשים לא חושבים בצלילות אחרי דבר שכזה. וזה נכון. אני לא אומרת שלא, אבל כן רציתי שההתנהגות שלו תעורר בי משהו מעבר לרחמים כלפיו. רוב הזמן סתם כעסתי עליו שהוא לא שם לזה סוף. כעסתי עליו שהוא לא מתלונן. אם לא בשביל עצמו, אז לפחות בשביל טרי. כי אני יכולה להבין שקשה לראות את עצמך כקורבן והרבה יותר קל לנסות להציל מישהו אחר, והוא היה צריך להשתמש בה כתירוץ להתלונן על מרתה.
אם את הרחמים שלו על מרתה אני עוד יכולה איכשהו להבין, את הטירוף הזה של "ליהנות" מהיחס שלה אני הרבה פחות מבינה. ולא ממקום שיפוטי במיוחד. כי גם אני מצאתי את עצמי לא פעם במקום שנתתי לבן אדם שהייתי צריכה לחתוך מהחיים שלי מזמן להישרך אחרי כי "נהניתי" מהיחס. אבל אפילו כשעל הנייר אני אמורה להבין את זה, לא הבנתי אותו. לא התחברתי אליו והאמת היא שבעיקר הייתי מתוסכלת ממנו.

ולמרות כל זה אני כן חושבת שזו סדרה טובה. זה נושא חשוב ואני כן אוהבת את הסוף שלה ומאוד אוהבת שהוא בחר ללמוד ולבנות מזה.
את ממש לא צריכה להתבאס לכתוב אם חשבת אחרת ממני על משהו, זה לא מעניין כשכולם חושבים אותו דבר על הכל.

זה מעניין, כי ראיתי לא מעט את התגובה הזאת של כעס כלפי דוני. היה שירשור ממש ענק בפייסבוק של מישהי שאני עוקבת אחריה שכתבה שהיא גם ממש לא אוהבת את הסדרה כי ההתנהגות של דוני מכעיסה אותה והיה על זה דיון מאוד ארוך, כולל הרבה אנשים שכתבו לה שהיא עושה "האשמת הקורבן" וכל מיני דברים כאלה. והנה עוד דוגמא -הביקורת של הפשוטע:
שכמו שאת רואה יותר קרובה לדעה שלך מאשר לשלי.
מראש אני חושבת שיש בסדרה הזאת כמה דברים מעניים. אחד מהם העובדה שהיא דיי הפכה לתקופה מסוימת לדבר הכי מדובר בעולם. בעולם שלנו שרוב הסדרות כבר הפכו לסדרות נישה. יש כ"כ הרבה מה לראות שרוב האנשים בוחרים להם את הסדרות שמתאימות להם וזה יוצא שפחות אנשים צופים באותו דבר כמו שהיו בימים שהיו רק ערוצים והיה את המושג הזה "מהדורת השבט" או "סדרות ברזייה" (מה שקראו לסדרות האלה שכולם רואים כי יש ערוץ אחד וזה תמיד משודר בשמונה בערב כשכולם בבית וכולם רואים את הסדרה ואז מדברים עליה יום אחר כך ליד הברזיות). הימים האלה כמובן עברו, ונכון שיש סדרות יותר מצליחות ופחות, כאלה שאנשים רואים יותר וכאלה שהרבה פחות שומעים עליהם, ועדיין אין מה להשוות ככמעט אף סדרה לימי שבהם היו מודדים סדרות ברייטינג לפני עידן הסטרימינג. ובכל זאת, פעם בכמה זמן איכשהו סדרה כ"כ מצליחה ברמה שכולם מדברים עליה, ואייל קטן היא הסדרה של התקופה הזאת. איכשהו זה הפך לסדרה שכולם רואים או שכולם רוצים לראות. זה פסיכי כמה אני חושבת שקשה לנבא שסדרה תהפוך לדבר כזה, נגיד הפעם הקודמת שאני חושבת שסדרה התפוצצה ככה אני חושבת שזה היה משחקי הדיונון שזו סדרה לגמרי שונה עם סטייל שונה לחלוטין, לכן אני חושבת שזה גם בלתי אפשרי לנבא את הדברים האלה. אני לגמרי מאמינה לריצ'ארד גאד היוצר שהוא לא חשב לעצמו שהסדרה תתפוצץ ככה, אלא תהיה סדרת נישה קטנה שאולי תהיה לה הצלחה מסוימת, אבל לא ברמה שהיא התפרסמה.
אני חושבת שבגלל שהסדרה הזאת הפכה לשיחת היום זה גרם להרבה אנשים שלא תכננו לראות אותה לראות אותה, ועם כל דבר כ"כ פופולארי כמובן הגיע גם סוג של באקלש, או פשוט הרבה דעות של אנשים שלא אהבו את הסדרה ולא מבינים מה ההייפ, וזה מעולה בעיני כי ככה נוצר שיח ממש מעניין וזה ממש מעניין לי לראות איך אנשים מגיבים בצורות שונות, למה אנשים מתחברים ועל מה הם כועסים למשל. העובדה שאני רואה לא מעט תגובות של אנשים שממש כועסים ומתוסכלים מהדמות של דוני גרם לי לחשוב על זה, והאמת היא אחרי מחשבה אני יכולה להבין את התסכול כלפיו שמסתכם בעיקר בעובדה שנראה שלאורך הרבה זמן הוא יודע מה הוא צריך לעשות, ואיזה צעדים הוא צריך לנקוט כלפי מרתה, אבל באופן מודע לא עושה את זה (וזה מעניין אותי גם לחשוב לאור זה, איך היו תגובות אם נגיד דוני היה דמות פחות מודעת, ושזה היה פחות ברור לו או מובן לו שלמרתה יש בעיה נפשית והוא צריך להתרחק ממנה כמו מאש, והרי זה ברור מהפרק הראשון שהוא לחלוטין הבין את זה אחרי שעשה עליה גוגל, ובכל זאת בוחר במודע לעשות את כל מה שהוא עושה ולא לעשות את מה שהוא היה צריך לעשות). אני חושבת שחלק גדול מאלו שמרגישים כעס ותסכול כלפי דוני זה בגלל שקשה מאוד לראות מישהו שאנחנו מבינים שהוא יודע מה הוא צריך לעשות כדי לעזור לעצמו, אבל בוחר דיי במודע לא לעשות את זה, במיוחד כשזה פוגע באנשים אחרים שהוא מכיר. ואני לחלוטין יכולה להבין את זה. אני דווקא כן הזדהיתי איתו, מעבר לרחם עליו, או רק להבין שכלית למה הוא עושה את מה שהוא עושה, אני מרגישה שהבנתי את זה נפשית ברמה מסוימת. גם אם ברור שלא חוויתי משהו ברמה שהוא חווה, וגם אם לא הייתי מבינה את זה, אני מניחה שהיה מעניין אותי לראות בכל זאת למה מישהו יתנהג בצורה שאני לעולם לא אבין ואשבע שאני לא הייתי עושה אותו דבר במקומו (למשל אחד הדברים שהכי מעניינים אותי זה איך אנשים נכנסים לכתות, זה משהו שמרגיש לי כ"כ לא הגיוני שבן אדם יעשה, ובכל זאת עובדה שהייתה למשל את הכת של גואל רצון שהיו נשים שהיו יכולות להישבע שהן מאושרות שם והן לא צריכות הצלה ולא שום דבר, וזה נשמע על גבול הלא נתפס. אבל הגישה שלי היא- כל מה שיש בני אדם שעושים אותו, הוא חלק מההתנהגות האנושית, ודווקא כשזה מרגיש לי הכי לא הגיוני שבן אדם יתנהג כמו שהוא יתנהג- ככה יותר בא לי לנסות להבין מה שונה במוח שלו ומה הוביל אותו להתנהג בצורה כ"כ שונה ממה שאני מתנהגת.
אבל כמו שאמרתי אני תמיד ארצה לשמוע מה את חושבת על משהו גם אם את לא מסכימה איתי, אז אל תפחדי אף פעם לכתוב את זה. כמו שאמרתי אם כולנו היינו מסכימים על הכל העולם היה משעמם.

עוד משהו שרציתי לדבר עליו בקשר לסדרה הזאת זה משהו מעניין שאני בתמימותי לא צפיתי שיקרה, וזה שכל האינטרנט הפכו לבלשים ומצאו את "מרתה האמתית" - האישה שעליה מבוססת הדמות, וגם את אותו סוכן ג'ינג'י שאנס אותו. הייתי כ"כ מופתעת שאנשים כ"כ רוצים לדעת את הדברים האלה, כי כשאני סיימתי את הסדרה לא היה בי גרם של רצון לדעת מי האנשים האמיתיים, להיפך, באיזה מקום הרגשתי שלנסות למצוא מי הם כ"כ מפספס את הנקודה של הסדרה ואפילו באופן מסויים "מלכלכך" אותה באופן כלשהו. היוצר ניסה להסביר מצב נפשי מאוד ספציפי שהוא היה בו, אין לי בעיה עם זה שהוא אמר שזה מבוסס על סיפור אמיתי, כי זה מרגיש לי כן רלוונטי במידת מה לחוויה של צפיית הסדרה, אבל הוא ביקש בפירוש מאנשים לא לנסות למצוא את האנשים האמתיים מאחורי הסיפור, כי הוא לא רצה שיטרידו אותם וכל הסדרה הזאת לא הייתה בשביל המטרה הזאת. אבל האינטרנט כמובן עשה מה שהוא עושה ואנשים מצאו את מרתה. שמעתי שחלק חשבו שמצאו את הסוכן הג'ינג'י ההוא ומסתבר שזה לא היה הבן אדם הנכון והם סתם הטרידו מישהו שלא עשה כלום. אבל ה"מרתה האמתית" באיזה שלב הזדהתה בעובדה שמדובר עליה ואפילו הייתה בראיון אצל פירס מורגן (מראיין בריטי מאוד ידוע), וראיתי מלא לינקים לראיון הזה בפיד שלי כשהוא יצא לפני איזה שבועיים. לא נכנסתי לראות אותו כי שוב, זה הרגיש לי שלעשות את זה לגמרי מפספס את הפואנטה של הסדרה (שחלק ממנה זה לגרום למרתה להיראות גם לא כנבל מוחלט, אלא להציג אותה כמשהו יותר ניואנסי, והיה ברור לי שבראיון איתה ינסו לעשות בדיוק ההפך). אני מודה שבסוף ראיתי קטעים מהראיון, רק בגלל שאני עוקבת אחרי איזה ערוץ ביוטיוב שמתנתח שפת גוף של אנשים בראיונות ודברים כאלה והם הציאו לי סרטון של של מישהו שמנתח את שפת הגוף שלה בראיון אז ראיתי את זה (אני עדיין לא החלטתי אם באופן כללי זה מוסרי לראות את הסרטונים האלה. בד"כ זה על אנשים מפורסמים אז אני פחות מרגישה רע, אבל המקרה הזה היה גבולי בשבילי, אבל ראיתי בכל זאת |מובך|). ואני חושבת שכל העניין הזה מוביל לדיון הרבה יותר גדול ומעניין על התפר שבין היצירה למציאות. האם לריצ'ארד היוצר הייתה זכות בכלל לספר את הסיפור הזה בידיעה שזה יעשה את זה קל למצוא את מרתה? הרי הוא בחר להיחשף וזה זכותו, אבל "מרתה האמיתית" לא בחרה בזה. זה שאלות שעולות הרבה תמיד כשיש סדרות/סרטים של טרו קריים, אבל במקרה הזה אני חושבת שזה עוש יותר מעניין, כי זה ברור לי שהוא כן ניסה להסוות את הזהות שלה יחד עם זה שממש הפציר באנשים לא ללכת לחפש אותה, וזה קרה בכל מקרה, ולדעתי הוא בטח מרגיש רע על זה עכשיו). אין לי תשובות לשאלות האלה.

אוקי, זה אולי נראה מעט, אבל יש המון טקסט בתוך הספוילרים האלו ולכן אני נאלץ לפצל לכמה הודעות.
וזה גם אומר שאני אצטרך להגיב בהודעה נוספת.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
אוקי ועכשיו נראה כמה אני אצליח לכתוב (אין לי הרבה זמן הערב, אבל אני מקווה להמשיך מחר)

קודם כל ממש חבל לי שלא כתבתי על הסדרה מיד אחרי שראיתי אותה.
גם בגלל שאז הכל היה לי טרי בראש (אם כי באופן יחסי אני מרגיש שאני זוכר אותה די טוב)
וגם בגלל שהמחשבות שלי עליה "זוהמו" על ידי כל מה שאנשים אחרים אמרו וכתבו עליה.
כי כמו שמיקי אמרה, היא הפכה להיות שיחת הברזייה (אם כי לא במקום עבודה שלי) ומרגיש שכולם צריכים להוסיף עליה
וזה מתייחס בין היתר לכך שכמו שמיקי אמרה, באמת אנשים יצאו מגדרם כדי למצוא את מרתה האמיתית. והיא נמצאה.
יש איזה פודקאסט ששמעתי כמה פרקים שלו והגעתי לפרק שבו התייחסו לסדרה הזאת. וזוג הגברים שדיבר על זה עדיין אפילו לא ראה את הסדרה, אבל התייחס לכך שכבר ידעו שגילו מי הסטוקרית האמיתית ולטענתם יוצר הסדרה מיתמם כשהוא אומר שהוא לא חשב שאנשים יחפשו את הסטוקרית האמיתית כי זה היה ברור שאנשים יעשו את זה.
אז תודה מיקי שאת שיקפת את מה שגם אני הרגשתי - שאין שום סיבה לחפש אותה. אני מניח שאם אני מסתכל על זה באופן הגיוני, אז ברור שכשסדרה כזאת יוצאת לקהל רחב כל כך אז יהיו לפחות בודדים שיחפשו מי היא באמת. אבל זה לא נראה לי תגובה ברורה לסדרה. לחלוטין לא.
אגב, אם כבר אז כן חשבתי שצריך לגלות מי הוא האדם האמיתי שתקף אותו מינית כדי שזה לא יקרה לאחרים.

אבל חלק מההבדל הוא שיש בי המון רחמים כלפי מרתה בסדרה. ואפס כלפי דאריין הדוחה.

יש המון מעניין לדעתי בסדרה.
בין היתר כל הנושא המורכב של זה שדוני נותר לתהות האם התקיפה המינית שהוא חווה גרמה לו להמשך גם אל גברים. או שזה היה משהו שמשך את התוקף.
דבר אחר לדעתי מרתק זה הרגע מול אביו האגרסיבי והמאצ'ו שברור לי למה היה לו מאוד קשה לצאת בפניו מהארון, ואז יש היפוך מוחלט כשהוא מגלה שהוא עצמו הותקף מינית וזה דווקא יוצר קשר חזק יותר בינהם.
וכמובן כל עניין התקיפה המינית וזה שדוני אף פעם לא הרגיש שהוא יכול להגיש תלונה נגד האדם הזה (וכנראה ריצ'ארד גאד אף פעם לא עשה את זה) ואפילו בסוף מסכים לקבל ממנו עבודה כנראה. כלומר זה נוראי שאפשר לראות שם בסוף כאילו אמירה שדוני הצליח לקבל עבודה בזכות כל מה שהוא עשה. כאילו זה בסופו של דבר הייתה עסקה שבה כל אחד נתן וקיבל.

קשה להאמין שדוני (או רי'צרד גאד במציאות) כזה חלש אופי שהאמין שצריכת סמים אובססיבית וסקס עם האמרגן יסדרו אותו בחיים.
אז ייתכן שזה כן עזר לו להסתדר.
אבל בכל מקרה לא נראה לי שזה עניין שהוא האמין שצריכת סמים וסקס יסדרו אותו בחיים, אלא הוא נגרר אל זה על ידי אדם מאוד מניפולטיבי שהבטיח לו הבטחות. כן אולי אדם מאוד חזק אופי היה עומד בזה ומסרב לסמים בפעם הראשונה. או בחיים לא חוזר אחרי הפעם הראשונה שהוא הותקף. אבל נראה לי שהרבה אנשים היו נופלים.
בכל מקרה לא נראה לי שיש קו ישר בין "חזק אופי" ו"חלש אופי". אבל בספקטרום של חוזקת אופי זה ברור שדוני לא הכי חזק לאורך כל הסדרה. אבל בהחלט גם לא הכי חלש. אני מכיר מעט מאוד אנשים שהיה יכול להיות להם מספיק כוח כדי לעשות מופע יחיד קומי מוזר מול פאב מלא אנשים שרק רוצים שהוא ישתוק.

וזה מתקשר לנושא הכי מדובר: איזה מין אדם זה - שמגלה שהאישה שמתנהגת די כמו סטוקרית כלפיו היא לא סתם מוזרה, ואולי הוא לא מבין מה באמת קורה, אלא היא באמת סטוקרית שהייתה בכלא אחרי שהיא עשתה משהו כזה לאדם אחר - ואז בוחר לא לנתק כל קשר איתה.

המממ...
כאן מתברר לי שאני באמת לא זוכר מספיק את הסדרה כי אני לא זוכר מה הוא בעצם עושה אחרי שהוא עושה גוגל עליה. כלומר זה לא שהוא שולח לה אי-מייל חזרה או יוצא איתה או משהו כזה. אבל מצד שני הוא כן עושה משהו שממשיך את זה. אולי הוא מצרף אותה כחברה בפייסבוק?


בכל מקרה אני אשתף את התחושה שלי לאורך חלק גדול מאוד מהסדרה - אני הזדהות מאוד גדולה עם דוני.
כשהדבר העיקרי בזה הוא שיש לי מרתה משלי.
רק להבהיר שממש אין לי סטוקרית. אני לא חוויתי כמעט שום דבר ממה שדוני חווה עם מרתה. אבל...
לפני כמה שנים הכרתי מישהי ודי מהר התיידדנו, רק שזה היה מאוד לא דו צדדי. והיא נעשתה די אובססיבית לגבי. זה אומר דברים כמו לומר לי שוב ושוב שאני נהדר ומושלם והאדם הכי חשוב בחיים שלה ועוד. ולהתקשר אלי המון ולהשאיר אותי על הטלפון המון זמן. ואם לא הייתי עונה היא הייתה מתקשרת שוב ושוב ושוב עד שהיא הייתה מוצאת מישהו אחר ומתקשרת אלי מהטלפון שלו כדי להתלונן שאני מסנן אותה. ולקנא נורא (ובאופן לחלוטין לא מוסתר) אם היא הייתה מגלה שיצאתי לסרט עם מישהו. כולל התעניינות בחיי המין שלי שוב ושוב למרות שהייתי אומר לה שאני לא מוכן לדבר איתה על זה. וכולל לשאול אותי אם אולי אני בעצם לא הומו ואיך אני יכול להיות בטוח ואם לא הייתי אז האם הייתי רוצה אותה, תוך כדי שהיא כל הזמן לוקחת את זה חזרה ואומרת שהיא בכלל לא מעוניינת בשום דבר. ולנסות ללטף אותי למרות שאמרתי לה שאני לא מוכן לזה.
וכשאני כותב את כל הדברים האלו ברצף זה באמת נראה לי הזוי שאני לא ניתקתי איתה קשר מהר מאוד.
וזה אולי אפילו יותר הזוי שאני עדיין בקשר קרוב איתה כיום.

כי זה שונה בעוד כמה דברים. קודם כל הבנתי שהיא ככה עם עוד אנשים (אפילו שהיא תמיד תגיד לי שאני האדם הכי חשוב בחיים שלה). והבנתי שחלק גדול מזה קשור לכך שיש לה הפרעת אישיות גבולית. ובעיקר כי אני הצלחתי במהלך הזמן לשים גבולות מאוד חזקים ולהקטין את רוב הבעייתיות. וגם שלמרות כל הבעייתיות יש בה המון דברים חיוביים.
אגב, גם שום דבר שהיא עשתה איתי לא התקרב למצב שבו צריך להתקשר למשטרה. אם כי שמעתי ממנה כמה דברים עם אנשים אחרים שהיא עשתה דברים שהיו אולי כן קרובים לזה כמו להגיע לבית של חברה בלי להודיע ולדפוק על הדלת עוד ועוד למרות שאף אחד לא פותח.

אבל הרבה פעמים לאורך הדרך שאלתי את עצמי למה אני בכלל נשאר איתה בקשר. למה אני לא ניתקתי איתה קשר כמו שהרבה אנשים בחיים שלה עשו.
ונראה לי שיש לי את הרבה מאותם סיבות של דוני. או אולי אני רק חושב ככה. כי אין לי את הסיבה הראשית שהוצגה - התקיפה המינית שהוא עבר. אבל לדעתי בעוד שזה היה פקטור, זה ממש לא היה הכל.
חלק מזה, זה כי משהו הרגיש לי שבור בתוכי והיה משהו שקיבל (וכנראה מקבל) תחושת הקלה מלראות מקרוב מישהו יותר שבור ממני.
חלק מזה, זה משיכה לכאוס כדי להרגיש משהו אחר.
חלק מזה, זה פשוט כי יש משהו מאוד מאוד מחמיא בזה שמישהו אובססיבי אליך.

@dory30 אני מקווה שסיימת את הסדרה בסוף, כי התייחסתי גם למה שכתבת
 

Lhuna3

Well-known member
כשהדבר העיקרי בזה הוא שיש לי מרתה משלי.
😲
רק להבהיר שממש אין לי סטוקרית. אני לא חוויתי כמעט שום דבר ממה שדוני חווה עם מרתה. אבל...
לפני כמה שנים הכרתי מישהי ודי מהר התיידדנו, רק שזה היה מאוד לא דו צדדי. והיא נעשתה די אובססיבית לגבי. זה אומר דברים כמו לומר לי שוב ושוב שאני נהדר ומושלם והאדם הכי חשוב בחיים שלה ועוד. ולהתקשר אלי המון ולהשאיר אותי על הטלפון המון זמן. ואם לא הייתי עונה היא הייתה מתקשרת שוב ושוב ושוב עד שהיא הייתה מוצאת מישהו אחר ומתקשרת אלי מהטלפון שלו כדי להתלונן שאני מסנן אותה. ולקנא נורא (ובאופן לחלוטין לא מוסתר) אם היא הייתה מגלה שיצאתי לסרט עם מישהו. כולל התעניינות בחיי המין שלי שוב ושוב למרות שהייתי אומר לה שאני לא מוכן לדבר איתה על זה. וכולל לשאול אותי אם אולי אני בעצם לא הומו ואיך אני יכול להיות בטוח ואם לא הייתי אז האם הייתי רוצה אותה, תוך כדי שהיא כל הזמן לוקחת את זה חזרה ואומרת שהיא בכלל לא מעוניינת בשום דבר. ולנסות ללטף אותי למרות שאמרתי לה שאני לא מוכן לזה.
וכשאני כותב את כל הדברים האלו ברצף זה באמת נראה לי הזוי שאני לא ניתקתי איתה קשר מהר מאוד.
וזה אולי אפילו יותר הזוי שאני עדיין בקשר קרוב איתה כיום.

כי זה שונה בעוד כמה דברים. קודם כל הבנתי שהיא ככה עם עוד אנשים (אפילו שהיא תמיד תגיד לי שאני האדם הכי חשוב בחיים שלה). והבנתי שחלק גדול מזה קשור לכך שיש לה הפרעת אישיות גבולית. ובעיקר כי אני הצלחתי במהלך הזמן לשים גבולות מאוד חזקים ולהקטין את רוב הבעייתיות. וגם שלמרות כל הבעייתיות יש בה המון דברים חיוביים.
אגב, גם שום דבר שהיא עשתה איתי לא התקרב למצב שבו צריך להתקשר למשטרה. אם כי שמעתי ממנה כמה דברים עם אנשים אחרים שהיא עשתה דברים שהיו אולי כן קרובים לזה כמו להגיע לבית של חברה בלי להודיע ולדפוק על הדלת עוד ועוד למרות שאף אחד לא פותח.

אבל הרבה פעמים לאורך הדרך שאלתי את עצמי למה אני בכלל נשאר איתה בקשר. למה אני לא ניתקתי איתה קשר כמו שהרבה אנשים בחיים שלה עשו.
ונראה לי שיש לי את הרבה מאותם סיבות של דוני. או אולי אני רק חושב ככה. כי אין לי את הסיבה הראשית שהוצגה - התקיפה המינית שהוא עבר. אבל לדעתי בעוד שזה היה פקטור, זה ממש לא היה הכל.
חלק מזה, זה כי משהו הרגיש לי שבור בתוכי והיה משהו שקיבל (וכנראה מקבל) תחושת הקלה מלראות מקרוב מישהו יותר שבור ממני.
חלק מזה, זה משיכה לכאוס כדי להרגיש משהו אחר.
חלק מזה, זה פשוט כי יש משהו מאוד מאוד מחמיא בזה שמישהו אובססיבי אליך.
טוב, אני שמחה מאוד לשמוע שהצלחת לשים לה גבולות, ומקווה שאתה זהיר מאוד בקשר איתה.
שאלה שמעניינת אותי זה האם היא לדעתך מודעת לכך שיש לה הפרעה נפשית?
האם אתה דיברת איתה על כך? האם אמרת לה שכדאי לה מאוד לטפל בזה? שזה עלול להביא אותה גם למצבים מסוכנים, שמישהו עלול להתלונן עליה במשטרה?
עוד משהו מעניין זה האם היא, עד כמה שאתה יודע, צפתה בסדרה הזאת, ואם כן איך הגיבה לזה.
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
טוב, אני שמחה מאוד לשמוע שהצלחת לשים לה גבולות, ומקווה שאתה זהיר מאוד בקשר איתה.
שאלה שמעניינת אותי זה האם היא לדעתך מודעת לכך שיש לה הפרעה נפשית?
האם אתה דיברת איתה על כך? האם אמרת לה שכדאי לה מאוד לטפל בזה? שזה עלול להביא אותה גם למצבים מסוכנים, שמישהו עלול להתלונן עליה במשטרה?
עוד משהו מעניין זה האם היא, עד כמה שאתה יודע, צפתה בסדרה הזאת, ואם כן איך הגיבה לזה.
אני אבהיר שוב שהיא לא מסוכנת אפילו קרוב למרתה מהסדרה. הכי קרוב ל"משהו מסוכן" שהיא אמרה לילד (בן 14) שהוא קרוב משפחה שלה שקרובת משפחה אחרת שלו התאבדה. מה שהיה נכון, אבל הוא לא ידע את זה. לקח הרבה זמן עד שהמשפחה שלה סלחה לה על זה. היא בעצמה הייתה בשוק שהיא עשתה את זה.
היא יודעת שיש לה הפרעה נפשית והיא גם זאת שאמרה לי מה היא. אם כי לפעמים היא טוענת שזאת הייתה אבחנה לא נכונה ובעצם אין לה שום בעיה. זה דבר די נפוץ עם בעיות נפשיות.
היא מאוד בעניין נטפליקס, אבל כרגע רק מחפשת סרטים כי אין לה כוח להכנס לסדרה. אני לא אמליץ לה על זה, אבל יכול להיות שבעתיד היא תגיע לזה בעצמה.
*אגב, היא מאוד אהבה את הרופא הטוב, אבל היא לא יכולה לראות את העונות החדשות עדיין.
 

limors2

Active member
יאללה ברידג'רטון ואני אחלק את מה שיש לי לומר ל2 ספוילרים נפרדים:

הו דה פאק איז פרנצ'סקה? 😅 אנחנו מכירים אותה? היא הופיעה בעבר? יש לי ממש אפס זיכרון שלה

וקצת יותר מתקדם, וגם יותר עלילתי אז לא לפתוח בטעות-

ממש מבאס אותי, אבל אני לא מתלהבת. כן היה טוב מספיק שאראה 3 פרקים ברצף, אבל ממש אין ליאת ההתלהבות מפנלופי וקולין כמו שהייתה לי מהזוגות הקודמים. ולא רק כי קולין נהיה קצת דוש בפומבי. זה פשוט... לא זה. הם חמודים, בקטע של "אווווו", אבל לא מעבר. גם המתח המיני לכאורה אחרי הנשיקה שלהם נשאר ברמה מאד נמוכה לטעמי, ואני מאד מקווה שזה ישתפר
 

didalf

Well-known member
יאללה ברידג'רטון ואני אחלק את מה שיש לי לומר ל2 ספוילרים נפרדים:

הו דה פאק איז פרנצ'סקה? 😅 אנחנו מכירים אותה? היא הופיעה בעבר? יש לי ממש אפס זיכרון שלה

וקצת יותר מתקדם, וגם יותר עלילתי אז לא לפתוח בטעות-

ממש מבאס אותי, אבל אני לא מתלהבת. כן היה טוב מספיק שאראה 3 פרקים ברצף, אבל ממש אין ליאת ההתלהבות מפנלופי וקולין כמו שהייתה לי מהזוגות הקודמים. ולא רק כי קולין נהיה קצת דוש בפומבי. זה פשוט... לא זה. הם חמודים, בקטע של "אווווו", אבל לא מעבר. גם המתח המיני לכאורה אחרי הנשיקה שלהם נשאר ברמה מאד נמוכה לטעמי, ואני מאד מקווה שזה ישתפר
מהה אתמול זה עלה איך כבר הספקת? זה פרקים של נצח כל הפרק הסדרה הזאת.
עוד לא התחלתי אני אקרא אחכ.
 
למעלה