כימני מתון אני נגד הצעת חוק עונש-מות אך בעד "חוק מוות מרתיע"

כימני מתון אני נגד הצעת חוק עונש-מות אך בעד "חוק מוות מרתיע"

ויש לי רעיון להצעת "חוק עונש מוות מרתיע", כדלהלן:

אם יתפס מחבל שרצח על רקע לאומני (לא פלילי), יגזר דינו למוות. אבל אז הוא רק יכלא, תוך השעיית ההוצאה לפועל של גזר-דין-המוות, עד שיתפס מחבל חדש שירצח על רקע לאומני; או-אז יגזר דינו של המחבל החדש למוות, כך שמצד אחד תושעה ההוצאה לפועל של גזר-הדין החדש, אבל מצד שני המדינה תוציא לפועל את גזר-דין-המוות של המחבל הכלוא הותיק ביותר אשר דינו כבר נגזר למוות. וחוזר חלילה, עם כל מחבל חדש שירצח על רקע לאומני ויתפס.

מה מרוויחים? שככה, עונש המוות הופך להיות מרתיע: כי כל מחבל שמתכנן לרצוח על רקע לאומני, יצטרך לקחת בחשבון שאם הוא יתפס חי אז הוא יפסיד פעמיים: פעם אחת הוא יפסיד, בזה שהוא יצטרך לעבור עינוי דין בכלא עד שהמדינה תוציאו להורג כשהמדינה תתפוס עוד מחבלים שירצחו על רקע לאומני. ופעם שנייה הוא יפסיד, בזה שמעשי הרצח שלו יגרמו להוצאה מיידית להורג של מחבל ותיק ממנו.

ועוד צ'ופר: החוק יקבע, שאחרי הוצאתו להורג של כל מחבל שרצח על רקע לאומני, גופתו תיקבר בתוך עור של חזיר, כי לפי המסורת המוסלמית מי שנקבר בתוך עור של חזיר אינו יכול להגיע לגן עדן. גם זה ירתיע, אם לשונו של החוק תתפרסם בקרב כל קהילה רלוונטית שעלולה להצמיח מתוכה מחבלים פוטנציאליים.

טענת מתנגדי הצעת חוק עונש המוות, שכאילו "חוק גזר דין המוות המרתיע", יכפיש את הדימוי של ישראל בעולם, אין בה ממש, שהרי: בקרב המדינות המפותחות, החברות באירגון ה-OECD שבו חברה גם ישראל, יש לפחות שתי מדינות המפעילות עונש מוות: ארה"ב, ויפן, ומעולם לא נפגע הדימוי שלהן עקב כך. ישראל לא צריכה להיות יותר קתולית משתי המדינות הדקמורטיות האלה, במיוחד נוכח הצורך הקיומי שלה להתמודד באופן יעיל עם הטרור, ובמיוחד נוכח התגברות הטרור העולמי, אשר אט אט מביא את מרבית העולם להבין את הצורך הדחוף של העולם כולו למצוא פתרונות יעילים לטרור.
 
למעלה