לא סתירה לוגית, לכל היותר חוסר דיוק באפשרויות
אתה יכול להשתמש בהיווצרות עצמה גם כדי לדבר על האופן שבו היא נעשית ואתה יכול להדגיש שאתה מתייחס לאופן הזה. זה כמו שתטען ש"בית ספר תיכון" הוא צירוף כפול ומיותר כי מספיק רק "תיכון" (למעשה ההפך הוא הנכון, זה תהליך שנקרא אליפסה/אליפסיס).
 
כמו כן גם כשמדברים על פעולה הרבה פעמים מילה שמתארת פעולה משמשת גם לתוצר שלה (סיפור, חיבור, המצאה, ביטוח, התנצלות ועוד) אז ההקשר ברור.
 
שפה אינה מתמטיקה והגבולות לא תמיד חדים ונטולי חפיפות, זה לא "שחור לבן", יש הרבה גמישות. בשורה התחתונה, אלה לא ממש מילים נרדפות, ודאי שלא בצורה (לא בתצורה!) מלאה. ברוב ההקשרים לא מתאים להחליף "צורה" בתצורה", אבל יהיו פה ושם כאלה שכן; במשפטים שנתת לדעתי לא. אני לא חושבת שרוב דוברי העברית שיראו כד שמוצא חן בעיניהם יאמרו שיש לו "תצורה יפה".